Wednesday, January 04, 2006

Anouk ernstig verwond

Gister tijdens het werk heb ik me flink verbrand aan de oven.(1.5x4cm)Doordat ik een grote zware bak in mijn handen had die ik dus net uit de oven wilde halen, klapte de bak tegen mijn pols aan als reactie op de verbranding en mijn pols vervolgens weer tegen de rand van de oven. De verbranding deed het meest zeer en dit is meteen behandeld door een verpleegster in het bejaardenhuis.
Die middag kwamen rond 15 uur Sonja en Eric langs die we van de mail al kenden in Nederland. Ze komen ook uit Eindhoven en zijn een paar weken voor ons geemigreerd naar Australie. Ze hebben een camper gekocht en hebben 1 jaar uitgetrokken om rond te reizen voordat ze zich gaan vestigen. Beide zijn al 8 x in Australie geweest, dus geen vreemden van het land. (ze hebben net voordat ze vertrokken nog een prijs in de staatsloterij gewonnen van maarliefst EURO 100.000,= !!!!!!!! "Lucky basterds") Was erg gezellig geweest, de BBQ op volle kracht en uiteraard hebben we heel veel gekletst over Australie en onze bevindingen tot zover.

Toen ze later op de avond weggingen, kreeg ik wel heel erg pijn aan mijn pols, niet op de plek van de verbranding maar bovenop mijn pols. Hij begon ook redelijk dik te worden, geen oog dichtgedaan van de pijn. 's Ochtends om 8 uur weer present op het werk, maar om 11 uur werd ik door de directrice naar de dokter gestuurd, ze hadden al meteen een afspraak ingepland voor me. Ik zei nog dat dat niet nodig was en dat het na een paar dagen wel over zou zijn, maar nee....moest naar de dokter! Met onderstaand resultaat (let op de vinger):

Hij is dus flink gedraaid/gekneusd en ik heb nu een strak verband om en moet wat dagen rust houden met wat pijnstillers/pillen om de zwelling tegen te gaan. Hopelijk kan ik zondag weer beginnen (ja, zondag!! ik werk van zon-don) Op het werk waren ze erg ongerust over me en heel erg behulpzaam, ik mocht vanmiddag helemaal niks meer doen dat lekker buiten zitten (in het zonnetje) met een zakijs op mijn pols en de directrice bracht me zelf koffie met koekjes! Schijnbaar kan ik alle kosten verhalen op hun, zelfs ziektewet (ondanks emigranten de 1e 2 jaar geen recht hebben op sociale voorzieningen) Het is hier zelfs zo dat als we bij onze buren op bezoek gaan en ik struikel over een stoeptegel die wat omhoog staat, ik hun kan aanklagen. Tja, Amerika en Australie verschillen niet zo heel erg met deze dingen! Daarom waren ze op mijn werk ook zo overdreven aardig voor me. Omdat ik net begonnen ben en nu waarschijnlijk maar 1 dag misloop nu heb ik meteen aangegeven dat ik deze dag niet vergoed wil hebben. (heb geen zin gezeik of scheve gezichten ondanks het hier heel normaal blijkt te zijn om iemand aan te klagen)

Erg toevallig dat het vandaag is gebeurd, want vandaag is ons pap jarig en in 1996, toen ik als au pair in Amerika woonde, brak ik mijn linker pols op 4 plaatsen op Ben's verjaardag!! (dronken van de trap gevallen, van helemaal boven tot helemaal beneden: 14 treden!!!) Sterk he? Ben benieuwd wat er op mijn eigen verjaardag in Januari te gebeuren staat.....

Wat wel erg leuk was: toen ik thuis kwam, lag er een "kerstpakket" van ons thuis dat eerder bezorgd was vandaag. Er zaten heel veel leuke dingen in, hier zie je wat foto's (laatste 2 foto's zijn 18+)

5 comments:

  1. Ha die Anouk,

    Wat ongelooglijk K..... van je pols.
    Heel veel sterkte en ik bel je morgen even. Is wat makkelijker praten.

    groet,
    Lenie

    ReplyDelete
  2. hey,
    Super leuk de foto's van de kado's leuke boxershort hè, staat 'm goed ha ha ha!
    en héél veel beterschap met je pols
    leifs vetje

    ReplyDelete
  3. Ik heb hier nog een onderbroek voor je liggen met het opschrift "bruised and burned" !! Beterschap

    Coober Pedy Willem

    ReplyDelete
  4. He Anoek beterschap meid met je pols! dat zal best zeer gedaan hebben en mischien nu nog wel! Hou je taai he.

    Groetjes, Angela

    ReplyDelete
  5. Jemig, even een paar weken niet op jullie website gekeken en er is al weer heel eel gebeurd !!!

    Heel veel sterkte met je pols maar het zal nu wel de goeie kant op gaan, hoop ik.

    Groetjes
    Nick

    ReplyDelete