Saturday, March 14, 2009

Womadelaide

Het muziek en dans festival WOMADelaide was weer in town. WOMAD staat voor World Of Music And Dance :-P Van Mongoolse tot Egyptische en van Cubaanse tot Afrikaanse muziek....voor ieder wat wils. Dit is 1 van South Australie's beste festivals. Meer dan 70.000 mensen komen hier jaarlijks opaf. Het vindt plaatst in Botanic Park, net buiten de rand van de binnenstad.

Onze vriend Frans die tijdens dit soort evenementen even geen makelaar is maar "verslaggever" voor een Europees muziekblad, had voor dit evenement nog een fotograaf nodig...... Laat ik nu een camera hebben en toevallig hiermee om weten te gaan ;-P

Onze media-toegangspassen
Ongelooflijk wat een "media" en "photographer" pasje voor je kan doen. Mensen gaan gewoon aan de kant voor je en je wordt op je wenken bediend. Dit bevalt me wel!!

Er helemaal klaar voor
Natuurlijk kwamen we niet alleen maar voor de fun maar er moest ook gewerkt worden, foto's maken dus!

In de SBS-bus
De dag ervoor had Frans al kennis gemaakt met Christine, een dame van SBS radio Melbourne. Ze gaf aan dat ze wel een intervieuw wilde doen met de Nederlandse magazine. Dat kon had Frans gezegt, maar dan wel morgen want dan is mijn fotograve er ook bij.... ! Ik lachte me helemaal ziek!! Ze kwam op Frans afgelopen en we moesten meteen de SBS bus in, hilarisch gewoon. Hier sta ik dus in de bus tijdens het intervieuw. Ik moest een beetje vertellen over het magazine waar we "voor werkte" en ze vroegen of we allemaal op klompen lopen in Nederland etc. Yeah, sure! We hadden ze alleen vandaag maar niet aangedaan..........!



Helemaal vooraan!
Bij elke band mocht ik met mijn "photographer pas" in de speciale sluis voor, hoe kan het ook anders, foto's te maken. Na een paar optredens kwamen we uiteraard diverse keren dezelfde verslaggevers en hun fotograven tegen. Erg gezellig allemaal! Natuurlijk even foto's bekijken, alleen die van ons kregen ze niet te zien ;-0

ja, that's me!
Hoe vind je me?!!


Er waren 5 podia. Overdag waren er op diverse podia tegelijk bands te zien en te beluisteren. 's Avonds was dit verdeeld over 2. Het was geweldig en de sfeer was erg relaxt en gezellig.

shoppen
Ontelbaar veel kraampjes waar je allerlei spullen kon kopen. Ook de eettentjes waren van diverse landen ter wereld. We hebben poffertjes gezien maar Afrikaans gegeten als Lunch en voor dinner Thais. Lekker man!

Wat een mensen zeg!
Omdat het festival redelijk alternatieve muziek laat horen, hebben we de vreemdste mensen gezien. Hanenkammen in dreadlocks, alle kleuren van de regenboog, hippiekleding was helemaal hot en natuurlijk rook je de wiet overal om je heen. Zelfs in Australie hoort dat er hier bij merkte we.

super

Nederlandse act
Deze 2 dames kwamen uit Nederland. Ze doen daar dezelfde act op o.a. Lowlands. Mensen moeten op de fiets hun best gaan doen, hierdoor worden de naaimachines aangedreven en kunnen de 2 Nederlandse dames iets moois naaien op de kleding van de festivalgangers. Zie je de naaimachine achterop de (oma)fiets zitten???!!

Deze dames gingen vanuit Nederland eerst naar Perth, dan naar Adelaide en vervolgens naar Melbourne voor hun act. Vlucht en verblijf werd betaald en ze zouden dan 2 weken van huis zijn. Ze hebben daar nog wel 2 weken op eigen kosten achteraan geplakt omdat ze familie hier in Adelaide hadden. Geweldig toch!

<



Hieronder kun je de band Seun Kuti & Egypt 80 beluisteren. Kan er niks aan doen dat die vent zo heet, heb hem later nog verteld wat zijn naam in het Nederlands betekend trouwens. Een van zijn bandleden had een prins carnaval muts op!!! Echt waar, Frans en ik stonden gelijk te alaaaven ;-) LOL



Met zanger Kuti op de foto
Hier sta ik met Seun Kuti op de foto, nadat ik hem verteld heb dat hij maar niet moet doorbreken in Nederland!



Volgend jaar zijn we er zeker weer bij, 5-7 maart dus wie hierheen wil komen op vakantie..........The place to be people!

Frans bedankt voor de invite jongen, twas gezellig!

3 comments:

  1. Te gek! Wel beetje jaloers... ;-)

    ReplyDelete
  2. Wat een gezelligheid..
    Zou zomaar kunnen volgend jaar.

    Petje staat je goed Anouk!

    Groetjes,
    Annelies

    ReplyDelete
  3. He Anouk, je loopt erbij of je dat dagelijks doet.
    Ziet er professioneel uit hoor.
    Heel leuk.
    Groeten aan Ben en de kids.
    Antje

    ReplyDelete