Tuesday, September 12, 2006

1 jaar in Australie

CU Holland ========================================= Goodmorning Australia

Precies 1 jaar geleden, op 12 september hebben we Nederland achter ons gelaten. We weten het nog als de dag van gister. Eerst ons afscheidsfeest; 2 weken later het emotionele afscheid op Schiphol; opgehaald worden door Tony en Willem.....Het lijkt zo kort geleden maar tegelijkertijd ook weer niet als we kijken wat we in dit afgelopen jaar allemaal hebben gedaan en meegemaakt. Het is alsof we nog nooit zo'n indrukwekkend jaar hebben gehad maar dat is natuurlijk ook zo geweest.

We hebben letterlijk alles en iedereen achter ons gelaten om een nieuw leven op te bouwen aan de andere kant van de wereld. We kijken er beide op terug met een lach op ons gezicht. We zijn blij met hoe dingen gelopen zijn en waar we nu zijn. Ons eigen huis wordt momenteel gebouwd, onze Australische kleine meid op komst, hebben een goede baan, leuke contacten opgedaan dus wat wil je nog meer zou je zeggen!

Het enige wat we hier missen van Nederland zijn natuurlijk de familieleden, vrienden en kennissen en niet te vergeten: onze Kelly en Digger!!!
KELLY!!!!!!DIGGERTJE!!!!!!
(en de friet met frikandellenspeciaal, mexicano met satesaus..) maar dankzij Internet en telefoneren voor 2ct per minuut (zowel van NL naar AU als andersom) is het onderhouden van contacten super te doen en kun je elkaar m.b.v. webcam ook nog eens zien!! Dat scheelt natuurlijk een hele hoop. We zijn beide geen heimwee-hebbende mensen dus dat scheelt ook al de helft. Wel blijft het jammer dat je van bepaalde mensen waarvan je het niet verwacht had nauwelijks iets van hoort, maar goed..... van andere mensen waarmee we in Nederland juist nauwelijks contact hadden, hebben we nu heel gezellig en intensief contact. Dit had ik ook al ervaren toen ik in Amerika woonde, dus mij niet vreemd.

Bezoek uit Nederland hebben we ook al gehad, eerst kwam in december mijn nichtje Anna langs die in Australie aan het rondreizen was. Afgelopen juni kwam ons pa langs en in december komen Imelda en Theo op bezoek bij ons. We kijken er nu al naar uit!

Einde van dit jaar is hopelijk ons Australische huis klaar en kunnen we eindelijk het relaxte Australische leven met ons 3-tjes op gaan bouwen. Geen geregel meer met de bouw, niet zoveel dingen meer aan ons hoofd, maar alles naar onze eigen wens in ons eigen stekkie en vooral "No worries!!!!!"

5 comments:

  1. Nou harstikke goed hoor, leuk zo'n samenvatting van het eerste jaar!

    ReplyDelete
  2. Lieve Anouk en Ben,

    “Way the go” Heel mooi weergegeven en zo herkenbaar, kleine traan, dikke strot zit ik hier op het werk hihi.

    Nog een paar maanden en dan veranderd jullie leven (weer) kompleet. Jullie huis is dan klaar, maar het aller mooiste jullie dochter komt op deze wereld!

    Zoals je zelf al aangaf op onze site: Op naar de volgende 5 jaar. Volgend jaar maken we er een mooi feestje van of niet dan!

    ReplyDelete
  3. Hallo Anouk en Ben,
    Wat een mooie terugblik op het afgelopen jaar. Het is jullie wel voor de wind gegaan hè! Het is inderdaad fijn dat we in deze tijd leven met de mogelijkheden die er zijn om toch een fijn contact te onderhouden.
    Veel lieve groeten en tot gauw! xxx

    ReplyDelete
  4. Jemig, dit schiet wel op zeg: 1 jaar.... jullie doen het harstikke goed !!!!

    Ik geef toe dat het contact een stuk minder is dan wanneer jullie hier nog zouden zijn geweest. Maar via telefoon en webcam kun je de afstand idd wat compenseren.

    Ik heb jullie nummer al lang in Skype ingevoerd maar krijg nimmer een on-line melding te zien. Ik vraag me af of ik het goede adres dan heb of misschien ligt dat ook wel aan het enorme tijdsverschil

    Verder zou ik weleens met een web-cam willen experimenteren en ik vraag me af via wel programma jullie werken

    Misschien heb ik niet goed gekeken maar het zou een tip kunnen zijn als je op jullie website een pagina of gedeelte zou kunnen maken
    waarin de benodige gegevens en manieren zouden kunnen worden opgenomen om contact met jullie te krijgen.

    Als je het beter vindt om op dit onderwerp via email te reageren, is dat natuurlijk ook prima

    veel liefs
    Nick

    ReplyDelete
  5. Natuurlijk missen jullie nederland niet.Is toch ook een saai land!!
    Nog even en dan lekker genieten van jullie meisje en een eigen stekkie.

    Groetjes,
    Annelies en Fred.x

    ReplyDelete