Thursday, December 29, 2005

Vakantie Fleurieu Peninsula

We zijn er weer even lekker uitgeweest. We zijn zaterdagochtend om 8 uur vertrokken naar de Fleurieu Peninsula. Om 9 uur waren we in Mount Barker nog even bij Tim en Lidia op bezoek geweest.

Hierna doorgereden naar Goolwa. (Goolwa is ca. 2 uur rijden vanuit Gawler) Hier de bekende horseshoe trail gelopen. Deze loopt helemaal langs de zee af en het was ontzettend mooi. Het was ook erg warm, dus dan is het helemaal heerlijk aan zee.

Naar Urimbirra Wildlife Park geweest net ten noorden van Victor Harbour. Hier heel veel vogels, krokodillen, reptielen, kangaroos en koala’s gezien.De koala’s kon je aaien en de kangaroos ook, deze komen steeds naar je toe voor eten. We hadden bij de kassa een zakje met kangaroo voer gekocht, deze waren dus zo op! Je voelt de tandjes van de Kangaroos soms op je hand tijdens het eten. We hebben ook een stel herrieschoppers zien boxen (Kangaroos) en dat gaat er behoorlijk hard aan toe.

’s Avonds in Port Elliot bij “Café Saté” gegeten, nasi goreng met uiteraard sate! Omdat het de dag voor kerst was, had iedereen kadootjes met diverse feestartikelen gekregen, het hele restaurant zat met kroontjes op hun hoofd en overal vlogen er kleine slingertjes, met een harde knal, uit een soort van trekkartonnetjes in het rond. Was erg gezellig geweest en heerlijk gegeten.

In een B&B geslapen in Goolwa en devolgende ochtend alweer vroeg uit de veren. Imelda was die dag jarig, dus om 9.30 uur (0.00 uur NL tijd) de jarige even gebeld voor feliciaties!

Hierna naar Hindmarsh Island gegaan, we wilde hier een bootje huren en wat varen in Lake Alexandria, maar helaas waaide het te hard hiervoor en zou het gevaarlijk zijn. We zijn toen doorgereden naar Victor Harbour, hotel gezocht voor deze kerstavond.

Met horsetram naar Graniet Island gegaan(ieder paard hoeft maar 3x per week) Hier het eiland rondgewandeld (45 min) Door Victor Harbour gelopen na terugkomst en lekker gegeten (kerst) Van mei t/m oktober zijn hier ook walvissen te zien, dus gaan we zeker nog een keer terug!! (in South Australia kun je op 6 plaatsen 100% walvissen spotten, dus gaat er zeker van komen)

De volgende ochtend eerst gemini golfd, Ben heeft hier zelfs nog een certificaat gekregen voor diverse "hole in one's" !!!! Later naar Rapid Bay gereden, waar Lenie en de kinderen op een camping zouden zitten, maar helaas...ze waren al vertrokken. Naar Deep Creek conservation park gegaan, hier wat rondgewandeld.

We zijn langs de kust af doorgereden en uiteindelijk door Carrickalinga gereden. Hier wonen Frans en Angela, maar het adres hadden we niet. Gelukkig is het niet zo’n heel groot dorp en wisten we dat Frans in een hotel werkte.... er was 1 hotel dus kon niet missen! Helaas was hij net weg en toen we gewoon op de gok maar een rondje reden opzoek naar hun camper die dan voor hun deur moest staan, zagen we ergens een camper én Frans die net de vuilnisbakken buiten ging zetten!!! Angela kwam 3 seconden later naar buiten met strandtas, want ze wilde net naar het strand gaan. Heel toevallig dat we ze getroffen hebben!! Hier nog een door Frans zelf gebrouwen biertje gedronken en later opzoek naar een motel.

Het motel in Noarlunga had nog 1 kamer vrij, recht aan zee! Hier de volgende dag lekker aan het strand gelegen (34 graden) en nog opnames gemaakt van blikseminslagen ver op zee later die middag. Nog een overnachting in het motel en nog meer rondgekeken en gereden.

De winkels gingen die nacht om 0.01 uur open zodat de koopjesjacht kon beginnen. (24 uur non stop shoppen dus!!!!) Wij zijn vanmiddag wezen shoppen en het was nog steeds super druk!

We hadden alles gezien wat we wilde, wel binnen een kortere tijd dan aanvankelijk gedacht, maar het zijn heerlijke dagen geweest!