Sunday, November 27, 2005

White-tailed spider in ons huis

White-tailed spiderGisteravond hebben we een giftelijk/dodelijke (in sommige gevallen) spin in ons huis gekild! Ben riep me omdat hij een redelijke grote spin zag op de muur. Ik heb mijn boekje erbij gepakt en het was de "white-tailed spider". Hij of zij, haha, had een wit driehoekig stipje op zijn kont. Was duidelijk dat het deze spin was (en nee, het was niet een string Paul en Marijke!!!)
Heb het hele huis ondersteboven gehaald, maar er gelukkig niet meer kunnen ontdekken. Die dag hiervoor had ik alles gepoetst en dus is hij gaan lopen. Heb bijna geen oog dichtgedaan.... voelde het overal kriebelen en heb het bed wel 10x geinspecteerd!!!!!

Vandaag ben ik naar de buren gegaan om verhaal te halen over dit ventje. Het schijnt dat ze met heel warm weer naar binnen komen om te schuilen tegen de hitte. Overal hebben we horren en houden heel erg goed rekening met de deuren zo snel mogelijk dicht te doen etc. maar toch vinden ze altijd wel weer een klein kiertje om binnen te glippen, aldus de buurman. Hij heeft al diversen van deze jongens in zijn huis gehad en maakt zich geen zorgen. ("No Worries!!") Sommige mensen zijn er heel erg allergisch voor, andere krijgen alleen een rood plekje na een beet. Dit is per persoon verschillend. Maar goed..... hij staat wel op de lijst van de meest dodelijke/giftige spinnen van Australie!!!!!!

No comments:

Post a Comment