Sunday, November 12, 2006

Onweer, storm en zonder stroom

Het begon 2 nachten geleden al: ik werd om 4.30 uur ‘s ochtends wakker van het onweer. (dwz flinke lichtflitsen want regen kwam er niet bij kijken) Ik was klaarwakker en ben maar wat gaan eten en drinken en toen maar weer terug naar bed. Gister was een ander verhaal; net na de middag begon het weer te onweren. (met weer geen druppel regen!) De stroom viel dan ook om 14 uur uit en ging pas weer aan omstreeks 17 uur. Rond die tijd kwamen ook Frans en Angela bij ons aan, die gezellig kwamen BBQ-en. Gelukkig was het droog toen ze hier waren en we zijn nog een kijkje wezen nemen in ons nieuwe huis.....

Even tussendoor wat nieuws over ons nieuwe huis:
Eergister reed ik langs het huis en ik hoopte zo dat iemand vergeten had om de voordeur af te sluiten of een raampje had opengelaten zodat ik naar binnen kon. (We mogen er immers niet meer in sinds de deuren erin zitten, dus enkel binnen ”blieken” is alles wat er nog kunnen sinds een aantal weken)
Nu was alles netjes opslot gedaan en ik baalde als een stekker....totdat ik de carport inliep: Daar zag ik een hele bos met sleutels liggen!!!!! Ge-wel-dig!!!!! Meteen geprobeerd welke steutels van ons huis waren en naar de sleutelmaker, deze kans liet ik niet liggen natuurlijk. Ik wilde ook geen risico nemen dat degene die de sleutels had vergeten of verloren terug zou komen dus niet eens binnen gekeken op dat moment, kwam later wel!!

Terug naar het onweer............Nadat we klaar waren met BBQ-en gisteravond begon het giga te onweren en vooral: te stormen en regenen zoals we nog nooit meegemaakt hebben hier!! Niet normaal, de stroom vloog er weer uit en ineens zaten we in kaarslicht. (ook gezellig natuurlijk) De rest van de avond/nacht is de stroom er ook niet meer opgegaan en de regen heeft de hele nacht nog aangehouden. “De ergste droogte in Australie sinds 1000 jaar” is dan ook bij deze weer voorbij. Wel hebben we dus een hele gezellige avond gehad met heel het huis vol met kaarsen!
Nu maar hopen dat het voortaan niet meer zolang duurt voor de boeren...de hele oogst is immers verloren.

4 comments:

  1. Hallo Anouk en Ben,
    Wat een verhaal zeg, dat onweer. Over de stroomuitval hadden we al een beetje gehoord maar dat het zo lang heeft geduurd niet atuurlijk. Hopelijk heeft de diepvries je spullen zo lang koud gehouden anders zit je daar weer mee. Nu hebben jullie wel even iets anders aan jullie hoofd hè? Veel succes en sterkte deze zondag de 12de. Proficiat met de verjaardag van Diny en we gaan straks even naar de mis! Doeiii xxx

    ReplyDelete
  2. Hoi Anouk en Ben
    Wat een gedoe allemaal zeg.Over de droogte heb ik al wat op de t.v.gezien.Gelukkig is het allemaal weer achter de rug.
    Gefeliciteerd met de verjaardag van jullie mamma en misschien.........

    Groetjes,
    Annelies en Fred.

    ReplyDelete
  3. grappig verhaal, van die sleutels! foei!! hihihihi

    groeten Etienne.

    ReplyDelete
  4. Grappig dat het weer zo kan verschillen: begon het bij jullie gistermiddag te onweren, bij ons (70km zuidelijker) trok het juist open en werd het onder de strakblauwe lucht weer lekker warm. Niet meer zo broeierig (wij hadden 's nachts ons portie onweer gehad) maar gewoon lekker.

    PS Ook donder & bliksem konden de kleine niet motiveren om richting de uitgang te gaan?

    ReplyDelete