Thursday, October 05, 2006

Echo foto

Hier is ze dan: vers van de pers!!!
(33 weken + 5 dagen zwanger nu en dus nog 6 weken en 2 dagen te gaan)

05-10-2006

Vandaag om 11.30 uur waren Ben en ik in het ziekenhuis voor wederom een echo. Ben was op karwei vrijwel om de hoek van het ziekenhuis, dus kon wel even weg.

Eigenlijk zou ik geen echo meer krijgen maar omdat mijn placenta laag leek te liggen bij de vorige echo, wilde ze toch nog even kijken of dat nu veranderd was. Dit was inderdaad het geval, de placenta is niet echt omhoog gegaan maar wel naar de zijkant, dus "no worries"!

Ook was ik afgevallen in vergelijking tot vorige controle (veels te veel gevreten toen!!!!!) dus wilde ze even checken of onze meid wel naar behoren groeit. Tot nu toe ben ik 8 kg aangekomen, dus dat is volgens de gemiddelde. (Hier zeggen ze 10 tot 12 kg in totaal tot einde vd zwangerschap) Een maand geleden was dit anders, toen was ik in totaal reeds 15 kg aangekomen, dus dat is nu veranderd. En NEE, ik ben niet gaan lijnen of joggen ofzo!!!! (ik kijk wel uit met die pens!) Puur normaal eten en meer eten gaat ook bijna niet meer, omdat ik nu sneller vol zit vanwege de baby die alle ruimte in me benut!! Mijn hele ingewanden zitten in de verknelling, dus veel eten kan gewoon niet meer.........al zou een grote friet speciaal er wel ingaan, hahahhaha (en een satekroket, bamieschijf, mexicano....oooooohhhh!!)

Ze kunnen d.m.v. de baby te meten van alle kanten het gewicht berekenen. Ik vond het eerst raar om te horen, ("hoe kunnen ze de baby nou wegen??") maar het klinkt achteraf wel logisch. Ze weegt in ieder geval 1.8kg op dit moment.

Verder zag alles er prima uit, hartje klopte KEI goed en maag, lever, nieren e.d. zijn nogmaals gecontroleerd. Alles was goed! 1 ding: ze is wel een duim-mensje, dus dat zullen we later weer af moeten leren en aangezien dit bij mij vroeger erg moeilijk was........zal niet meevallen, maar das een zorg voor later, hahahaa!

Voordat we naar binnen geroepen werden was ze erg beweeglijk, maar eenmaal op de tafel leek ze tot rust te komen. Geen handen in het gezicht dit keer en we hebben ook weer video-opnamen meegekregen. De persoon die de echo afnam was trouwens een man! We vonden het best raar maar hij ging helemaal op in het gebeuren en nam erg veel tijd voor ons. Ook was hij erg belangstellend naar waar we vandaan kwamen en wat we hier deden etc. (en ondertussen konden we samen lekker genieten van alle beelden die we zagen, hihi)

Op de video is ook te zien dat ze d'r mond open doet om een flinke slok van het vruchtwater te nemen. Erg grappig! Nu nog een video aanschaffen, want we hebben immers enkel dvd ;-)
Wordt waarschijnlijk overgezet op dvd, is misschien handiger.

Volgende week heb ik weer een normale controle in het ziekenhuis, bij de verloskundige (midwife noemen ze dat hier) Ik kreeg eerst om de 4 wkn een controle maar omdat het nu dichterbij komt moet dit voortaan om de 2 weken...........aftellen is begonnen!!!! (alhoewel ik er nog steeds van overtuigd ben, dat ze op 12 november geboren wordt, op mamma's verjaardag maar goed....we shall see)

6 comments:

  1. Hallo Anouk en Ben,
    Wat fijn dat ons Ben mee kan voor de echo's. Is erg fijn denk ik om dit samen te doen. Al bijna 4 pond onze kleindochter! De laatste weken gaat het gewicht ook heel snel geloof ik. Fijn dat alles er zo goed uit ziet. Veel succes met het verdere verloop van de zwangerschap en veel liefs, xxx

    ReplyDelete
  2. Op het einde gaat het idd heeel snel met het gewicht. Volgens de verloskundige gaat die van ons tussen de 3000 en 3500 gr. wegen bij de geboorte. wij hoeven nog maar 12 dagen tot de uitgerekende datum. En dan is ons ..... er hihihihi.
    succes met de bevalling.

    groeten Etienne

    ReplyDelete
  3. Duimen afleren is nog niet eens zo erg, maar als het ook een borreldrinkster gaat worden .....
    Wel heel gaaf zo`n echo.
    Op naar de 12e november!!!

    Etienne, sucses met de bevalling van....

    Groetjes, Annelies en Fred

    ReplyDelete
  4. Hoi Ben en Anouk
    Leuk weer wat te horen van je Ben op onze site, wij kijken ook nog steeds op jullie site, en zo te zien gaat het heel erg goed met jullie en de kleine groeit ook goed, dus wat kun je nog meer wensen.
    Heel veel sterkte met de bevalling Amouk.
    Groetjes Tim en Lidia.

    ReplyDelete
  5. bedankt, Annelies en Fred

    groeten Etienne

    ReplyDelete
  6. Hey bolle en Ben! We vinden het fijn dat het goej met jullie gaat!! Is het houten ledikantje er ook al? Groetjes vanuit de Rielsedijk

    ReplyDelete